Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.12.2020 11:49 - Направиха ли стъпка напред електронните услуги в България?
Автор: penata555 Категория: Технологии   
Прочетен: 197 Коментари: 0 Гласове:
1



  Направиха ли стъпка напред електронните услуги в България?

https://www.investor.bg/novini/261/a/napraviha-li-stypka-napred-elektronnite-uslugi-v-bylgariia-318464/

Най-използваната онлайн административна услуга през 2020 г. е регистрацията за търсене на работа, съобщи Николай Минев от Държавна агенция електронно управление  

  От съществуването си Държавна агенция електронно управление (ДАЕУ) се опитва да идентифицира ключовите проблеми, които пречат по електронен път гражданите и бизнеса да могат да достъпват данни и да ги използват в своя полза. Това съобщи в ефира на Bloomberg TV Bulgaria,  в предаването „В развитие“ Николай Минев, директор на дирекция „Единен системен интегратор“ в Държавна агенция "Електронно управление". ОЩЕ ПО ТЕМАТА Срокът за предоставяне на някои е-услуги на кадастъра се удължава с 3 години   Защо столичните районни администрации се разминават с очакванията за онлайн услуги?   Промени в наредба за имотния регистър предвиждат частичното му електронизиране

 

„Като проблеми бяха идентифицирани нееднаквата технологична обезпеченост на всяка една административна структура, различните средства, с които се предоставяше достъп до заявяване,  както и предоставянето на достъп до различните услуги. Това пречеше на гражданите да припознаят електронното взаимодействие като присъщо за тях, а не необходимостта да се ходи по гишета и да се подават заявления“, посочи той.

Според него 2020 година е преломна и показва ефективността на Портала за електронни административни услуги.

„Към момента чрез портала са достъпни над 430 електронни административни услуги, като 223 от тях са предоставени от централна администрация и над 160 се предоставят от общинска администрация. Броят на услугите постоянно се увеличава“, съобщи директорът на дирекция „Единен системен интегратор“.

Минев поясни, че за първи път е постигнат успех по отношение налагането на модел, благодарение на който общинските услуги да не се предоставят децентрализирано, както беше преди.

„В момента всички 137 администрации се достъпват по един и същ начин чрез попълването на едно и също заявление чрез портала, а физическите лица, които са се регистрирали, са над 50 хиляди. Само за последните десет дни съобщенията, които са изпратени през системата, са над 20хиляди, а общо над три милиона и половина пъти системата е достъпна от български граждани“,  коментира още експертът.

По думите му сред най-използваните услуги през 2020 г. е била тази, чрез която потребителите се регистратират онлайн, че търсят работа. „Използвана е от над 17 хиляди души, които са я предпочели пред това да се редят на опашки в Бюрата по труда“, допълни Николай Минев. 

Той е на мнение, обаче, че процесът по дигитализация на администрацията не е лек.

„Най-трудното е да се достигне онова ниво на зрялост на администрациите, когато всяка една от тях действително е узряла и преценила, че по електронен път взаимодействието е по-лесно и икономисва огромен ресурс, както на самата администрация, така и на самите потребители“, категоричен е директорът на дирекция „Единен системен интегратор“ в ДАЕУ.

Направиха ли стъпка напред електронните услуги и електронното управление в България? Общуват ли си адмнистрациите помежду си?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "В развитие" може да видите тук.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова   Share  



Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: penata555
Категория: Новини
Прочетен: 566098
Постинги: 4172
Коментари: 212
Гласове: 668
Календар
«  Април, 2021  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930