
Прочетен: 169 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 13.11.2019 14:48
https://www.investor.bg/harduer/459/a/noviiat-robot-na-softbank-ne-e-tolkova-prikazliv-kato-pepper-272081/
per
Компанията се насочва в ново поле в роботиката .
![]()
Снимка: www.softbank.jp
|
Японският конгломерат SoftBank Corp. представи нов робот, но за разлика от приказливия му предшественик Pepper, който беше пуснат в продажба преди три години, наследникът пропуска рaзговорите и просто чисти пода, предава Bloomberg.
Whiz, автономната машина за почистване на подове, предназначена за компании, ще се появи на пазара в Япония през февруари, обяви самата SoftBank. 32-килограмовото устройство се задвижва от самоуправляващ се софтуер и редица сензори от Brain Corp., базиран в Сан Диего стартъп, който е част от 100-милиардния Vision Fund на SoftBank. Машината ще може да се наема за 25 хил. йени (222 долара) месечно.
Още по темата SoftBank ще направи IPO на мобилното си поделение Технологичните сделки на SoftBank дадоха тласък на печалбата за тримесечието
Pepper, първият опит в сферата на роботиката на SoftBank, беше рекламиран като "компания у дома" и като "асистент по продажбите" в магазините. Въпреки че роботът за 1600 долара има език, подобен на този на човека, и може да поддържа очен контакт, водейки кратки неангажиращи разговори, той така и не успя да набере инерция.
Brain, от своя страна, не прави собствения си хардуер, а вместо това се насочва към разработката на софтуер, който позволява на машините да са автономни в затворени пространства.
„Ние в Brain искаме да видим бъдещето, в което роботите ще са навсякъде“, коментира Юджийн Ижкевич, основател и главен изпълнителен директор на компанията. „Искаме да позволим тази революция“.
Роботът се предлага с дръжка, която човекът използва, за да я „учи“ кое пространство трябва да бъде почистено. След това машината работи автономно. Роботът разполага с лазерна система за измерване на разстояния, 3D камера, сензор за сблъсък и батерия, която може да издържи 3 часа. Той може да се ползва спокойно и в присъствието на хора.
Самата SoftBank плаща около 180 хил. йени месечно за екип от трима души, който чисти нейната централа, коментира главният бизнес директор на SoftBank Robotics Кеничи Йошида. Тъй като почистването на пода представлява около 40% от работата, използването на Whiz може да намали тази сметка с 35 хил. йени, категоричен е той.
По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов inShare