Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2020 13:04 - Иван Житиянов: Развиваме се положително, дори в условията на пандемия
Автор: penata555 Категория: Бизнес   
Прочетен: 71 Коментари: 0 Гласове:
1



 Иван Житиянов: Развиваме се положително, дори в условията на пандемия

https://www.infostock.bg/infostock/control/bg/news/100378-ivan-zhitiyanov-razvivame-se-polozhitelno-dori-v-usloviyata-na-pandemiya

15 Септември 2020 11:00

image

Снимка: Личен архив

 Малко на брой са публичните компаниите на БФБ, които постигат ръст в цената на акциите си в „токсичната среда на пандемията“. Една от тях е „Телелинк бизнес сървисис груп" АД, която стартира листването си в края на 2019 г. За постигнатите финансови резултати, планираните инвестиции на компанията, конкурентните й предимста, както и други важни подробности потърсихме Иван Житиянов*, изпълнителен директор на ТБС Груп.

Г-н Житиянов, към днешна дата Телелинк бизнес сървисис груп постига ръст от над 25% на акциите от старта на листването си в края на 2019 г.. Как ще коментирате този резултат, който постигате при това в „токсичната среда на пандемията“ за публичните компании?

Естеството на бизнеса, възможността да работим отдалечено, както и упоритият труд да превърнем в “позитив” предизвикателството, което пандемията внесе в нашето ежедневие, ни позволи да се развиваме положително през последните няколко месеца и това е видимо от нашите резултати. Веднага отварям скобата, че продължаваме да сме максимално мобилизирани и подготвени за бъдещи предизвикателства, които неопределеността на следващите 6-12 месеца може да ни донесе.

Анализирайки самата цена на акцията и събитията около нашата компания, можем да направим извода, че по-голямата част от отбелязаното към момента нарастване (спрямо цената от 7.60 лв., с която стартирахме през юни) се дължи на положителното финансово развитие на Групата през този период. Първият сигнал за това бе подаден с предложените за разпределяне през 2020 г. дивиденти в размер на 6.2 млн. лв. като част от поканата за Общото събрание на акционерите, публикувана през м. август, когато цената достигна максимум от 8.25 лв. Вторият бе публикуването на консолидираните ни резултати за първото полугодие на 2020 г. на 31 август, показващи сериозен ръст на приходите и печалбите и солидна финансова позиция към 30.06.2020 г., непосредствено след което на 1 септември БФБ затвори търговията на ниво от 8.80 лв. на акция.

На 2 септември стартирахме с първоначално количество от 15,000 акции и обратното изкупуване на акции за целите на изпълнение на програми за стимулиране на служители. Считаме, че освен на допълнителното търсене, създадено от този процес, покачването на цената до 9.65 лв. към 8 септември продължава да се дължи и на финансовите резултати за първо шестмесечие, които пазарът асимилира постепенно като новина от началото на септември.

Доволни ли сте от реализираните финансови резултати за полугодието на 2020-та и как се отрази пандемията на бизнеса на компанията Ви и фирмените процеси като цяло?

Приключихме първото шестмесечие на 2020 г. на ниво група с 39% по-високи приходи и над двукратен ръст на нетната печалба и EBITDA спрямо аналогичния период на 2019 г., нарастваща балансова капитализация и парични средства, надвишаващи финансовия дълг. Естествено ръстът винаги може да е и по-висок, но няма как да сме недоволни от тези резултати, особено в настоящата обстановка. Това, което ни радва допълнително, е че положителните тенденции се забелязват не само в България, но и в останалите регионални направления на Групата.

Като технологична компания с висока степен на дигитализация и IT грамотност успяхме да адаптираме изцяло вътрешните си процеси още в ранната фаза на пандемията и да запазим високо ниво на оперативна ефективност, така че бих казал, че тя не е имала съществено отрицателно отношение върху дейността ни в този аспект. Напротив, в краткосрочен план това дори спомогна за оптимизацията на някои разходи, свързани с пътувания и други процеси.

Основният принос за запазването на високи и подобряващи се финансови резултати обаче е в солидния портфейл от спечелени проекти и такива в напреднала предпродажбена фаза, с които стартирахме 2020 г. Що се отнася до бъдещите продажби, вярваме, че тласъкът, който пандемията даде на осъзнаването на ползите и необходимостта от дигитализацията, особено в области като офис производителност, виртуализация, средства за колаборация и информационна сигурност, и креативният ни подход към останалите продуктови области, в които работим, ще ни позволи да преодолеем задържащия ефект на кризата върху инвестициите на частния сектор като цяло.

Кои са основните Ви конкурентни предимства пред останалите компании в сектора?

Най-вече във високата добавена стойност на нашите решения и креативния и ориентиран към клиента подход, който споменах. Това синтезира в себе си много фактори – нашата иновативност; системните ни инвестиции в човешки ресурси, организация и капацитет за предоставяне на услуги; високо развитите на отношенията ни с водещи глобални доставчици на технологии като Cisco, DellEMC и Microsoft, които ни позволяват да предлагаме гъвкави и финансово ефективни решения и управлявани услуги, трансформиращи се в ясни ползи за клиента; волята ни да инвестираме в трудни, но високоперспективни направления, например информационна сигурност; и не на последно място ориентирането към решаването на бизнес проблеми чрез технологии. Ние искаме да бъдем бизнес партньор с нашите клиенти, а не само технологичен партньор.

Допълнително важни предимства най-вече за бизнеса ни на запад са гъвкавост, внимание към детайла, желанието да свършим работата до край, широкия ни поглед върху проблема, и не на последно място амбицията ни правеното на бизнес с нас да е лесно и приятно преживяване.

Какви инвестиции планирате през тази година?

Може би противно на логиката, изповядвана от част от сектора, ние продължихме да инвестираме, дори увеличихме инвестициите си спрямо минали години. Основната ни “инвестиция” (макар и не в прекия финансов смисъл на думата) остават нашите човешки ресурси, техните технически умения в сферата на модерните технологични решения и организацията ни за предоставяне на решения и услуги. Не спряхме и капиталовите инвестиции в модерни технологични решения за наши вътрешни нужди, с които целим да сме пионери в използването на иновативни технологии в нашия регион.

На този етап все още нямаме конкретни цели за придобиване на компании, макар че, както винаги казвам, това не е изключено в по-дългосрочен хоризонт.

Каква е стратегията ви за постигане на устойчив растеж?

Отделяме значително време и ресурс за дефиниране, анализиране и адаптиране на стратегическите ни инициативи и посока. Истината е, че през последните три години претърпяхме сериозно израстване както в разбирането за това колко е важно една компания да има разписана стратегия, така и във възможността на управленския екип да мисли стратегически. Разбира се продължаваме да се учим, имаме своите предизвикателства в имплементирането на стратегията, но силно вярваме че сме на прав път.

Обобщението на стратегията ни в няколко думи не е толкова лесно, колкото ми се иска, но ако трябва да го направя, това биха били въпросните думи: диверсификация (географска, клиентска, партньорска, на човешки капитал); иновативност и креативност (познаване и адаптиране на модерните технологични решения за нашия регион); фокус върху бизнес нуждите; мотивиран, мислещ и отдаден екип; развита, но проста организационна структура; партньор за пълна дигитална трансформация на всеки един от нашите клиенти.

Подредените и реалистични планове са изключително важни за устойчивото развитие на всеки един бизнес. Но още по-важно е мотивираният, мислещ и отдаден екип, който да направи тези идеи реалност. Това е и причината основната ни “инвестиция” да е в човешки капитал, организационен капацитет и технологично познание.

*Иван Житиянов започва кариерата си когато е на 15 години и работи като софтуерен Java програмист. След четири години опит като програмист за две компании, той решава да следва страст която има от много години - тази в сферата на мрежовото свързване. За да развие уменията си в мрежови системи, той започва работа в Орбител, една от най-бързо развиващите се телекомуникациионни компании в България в първите години след демократизацията. Иван започва да работи в Телелинк през 2006 година, като не спира да търси разнообразие от проекти, придобивайки опит в различни сфери от бизнеса. Въпреки че през последните 12 години е ръководил различни сегменти и екипи в Телелинк, той остава ангажиран в техническата част на почти всяка област от бизнеса. През юли 2019, "Телелинк Бизнес Сървисис" се превръща в група от дружества, състояща се от няколко компании, опериращи в седем държави, а Иван Житиянов става неин главен изпълнителен директор.

Въпросите зададе Здравко Василев, репортер в infostock.bg




Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: penata555
Категория: Новини
Прочетен: 807509
Постинги: 5069
Коментари: 269
Гласове: 725
Календар
«  Септември, 2021  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930