Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11 20:09 - Сменят множество трамваи и тролеи с нови в София до 2020 г.
Автор: penata555 Категория: Новини   
Прочетен: 27 Коментари: 0 Гласове:
1



  image Сменят множество трамваи и тролеи с нови в София до 2020 г.


 


Сменят множество трамваи и тролеи с нови в София до 2020 г. | Invest Build Media
До 2020 г. 63 стари трамвая и 41 тролейбуса, които в момента се движат по линии в София, да бъдат заменени с нови. Ще бъдат купени и 30 електробуса с 12 зарядни станции за общо 14,7 млн. евро, които да бъдат осигурени с кредит от Европейската банка за възстановяване и развитие. Тoва предвижда програмата на общинското дружество „Столичен електротранспорт“ за следващите три години, който ще бъде гласуван на заседанието на Столичния общински съвет в четвъртък, пише „Дневник“.

Две от четирите точки в доклада на общинското дружество, които засягат превозните средства, са почти изпълнени. Първата е за доставката на 28 трамвая от Базел, които са на 37 години. В София вече пристигнаха 12 от швейцарските трамваи, известни като „краставички“, като 4 от тях вече се движат по линиите 6, 8 и 12.

Доставката им е част от програмата за сътрудничество между София и Базел, като проектът е на стойност 5,5 млн. лв. От тях швейцарската страна плаща 4,6 млн. лв., а София – останалите 900 хил. лв. Мотрисите са произведени през 1990 г. и са напълно реновирани през 2002 г. Всичките разполагат с видеокамери, а средната им част е нископодова. С „краставичките“ се заменят 37-годишните мотриси, някои от които все още се движат в столицата.

Втората почти изпълнена точка от програмата е доставката на 13 нови нископодови трамвая. Обществената поръчка беше обявена през февруари, като прогнозната стойност е 26 млн. евро. Миналата седмица зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев съобщи, че на търга са се явили два кандидата – „Шкода“ и „Песа“, като офертите им се разглеждат от комисията.

Тези нови трамваи ще бъдат пуснати по линия номер 5, като старите, които се движат по нея в момента, ще бъдат прехвърлени по линия номер 10. Според „Столичен електротранспорт“ това ще позволи бракуването на 23 трамвая, които са 26-годишни и са изминали 450 хил. км.

Предстои да се осигури финансиране по два проекта за доставка на 50 нови трамвая, които ще заменят 41 мотриси. Първото предложение предвижда купуването на 30 нископодови трамвая, като целта е да бъдат заменени 21 стари мотриси на средно 34.5 години. Като алтернативен вариант от „Столичен електротранспорт“ предлагат купуването на 10 трамвая втора ръка от Прага, всеки от които ще струва по 40 хил. лв. с включени транспортни разходи.

Общинското дружество планира да купи и 30 нови единични тролейбуса с капацитет 90 пътници. Те би трябвало да заменят всичките 35 броя икаруси на близо 30 години, както и 6 броя тролейбуси МАН, които ще бъдат бракувани. За този проект също тепърва ще се търси финансиране.

В програмата до 2020 г. на „Столичен електротранспорт“ е заложено купуването на 30 електробуса заедно с 12 зарядни станции. Според документа средната цена на един електробус е до 450 хил. евро, а на една зарядна станция – 100 хил. евро. За осъществяването на тази идея дружеството ще кандидатства за заем в размер 14.7 млн. евро от Европейска банка за възстановяване и развитие. Той ще бъде обезпечен, като дружеството ще сключи 10-годишен договор с Центъра за градска мобилност към Столичната община, който вече ще бъде ангажиран с изплащането на 88 млн. лв. за новата тикет система за същия период.

Според проекта 30-те електробуса ще се движат по 2 или 6 автобусни линии, които ще бъдат както крайградски, така и централни. Зарядните станции ще бъдат разположени в крайните спирки. В София пробно се движат 4 електробуса. По думите на Евгени Крусев до края на годината Столичната община ще поръча 20 електробуса, които да започнат да се движат по две линии в София през 2018 г.

Столичната община планира да изгради 8 нови тролейбусни линии, както и да вложи 48,5 млн. евро в реконструкции на 5 съществуващи трамвайни трасета. Нов релсов път ще бъде изграден по булевард „Копенхаген“, в участъка от улица „Обиколна“ до метростанция „Младост 1“.

Две са най-скъпите тролейбусни трасета, които „Столичен електротранспорт“ има намерение да изгради. Едното е за 4 млн. лева, като ще започва от булевард „Владимир Вазов“ и ще стига до улица „Локомотив“ в квартал „Военна рампа“. Второто е за 3.75 млн. лв. в участъка от бул. „Г. М. Димитров“ до „Симеоновско шосе“.

Три нови тролейбусни линии има от улица „Хан Аспарух“ до ул. „Адам Мицкевич“, от ул. „Бяла Черква“, през булевардите „Фритьоф Нансен“ и „Патриарх Евтимий“, както и по ул. „Тодор Каблешков“ и бул. „България“. Тролеи ще се движат и по бул. „Добринова скала“ в участъка между булевардите „Захари Стоянов“ и „Царица Йоана“. До „Младост 2“ ще бъде изградена линия, която ще се движи по бул. „Андрей Сахаров“, а в „Дружба 2“ ще бъде изградено трасе по бул. „Цветан Лазаров“.

„Столичен електротранспорт“ има намерение да инвестира инвестира 48.5 млн. евро в реконструкции на 5 трамвайни трасета, като финансирането все още не е осигурено. Най-скъпа ще бъде реконструкцията на релсовия път и кабелната мрежа на площад „Македония“, „Княз Борис III“ до крайната спирка в квартал „Княжево“. В края на май беше обявена обществена поръчка за избор на изпълнител, като прогнозната стойност е 40 млн. лв.

Ще бъдат обновени и трамвайните трасета по ул. „Граф Игнатиев“, ул. „Каменоделска“ (от „Константин Стоилов“ до обръщалото в „Орландовци“), булевард „Александър Стамболийски“ (от бул. Константин Величков“ до крайната спирка при „Западен парк“) и на трасето по бул. „България“.




Гласувай:
1
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: penata555
Категория: Новини
Прочетен: 113595
Постинги: 795
Коментари: 29
Гласове: 160
Архив
Календар
«  Ноември, 2019  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930